Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aktuatory

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 21:46, 03 Lut 2007    Temat postu: Aktuatory

Aktuatory czyli urządzenia wykonawcze są to urządzenia sterowane sygnałem elektrycznym wysyłanym przez sterownik.
- Przekażnik
- Kontaktron (przekażnik hermetyczny)
- Silnik elektryczny
- Elektryczna przepustnica
- Regulator biegu jałowego
- Zawór recyrkulacji spalin
- Włącznik podciśnienia
- Zawór pochłaniacza oparów paliwa
- Wtryskiwacz

Przekażnik:
Przekażnik jest rodzajem włącznika/wyłącznika sterowanego przez prąd elektryczny. Zastosowanie ma jako np.: włącznika świateł. Sprawdzanie przekażnika przy pomocy omomierza (przy odłączonym napięciu sterującym):
- Między złączem 85 i 86: przewodność
- Między złączem 30 i 87: brak przewodności

Silnik elektryczny:
Należy do najczęściej spotykanych urządzeń wykonawczych w pojazdach: rozrusznik, wentylator chłodnicy, wentylator dmuchawy, pompa paliwa itp...

Regulator biegu jałowego:
Najczęściej umieszczony jest w obudowie przepustnicy. Głównym elementem rególatora jest silnik krokowy.

Zawór recyrkulacji spalin (zawór EGR):
W celu obniżenia zawartości tlenków azotu (NOx) w spalinach, w określonych warunkach pracy silnika doprowadza się część gazów wydechowych do kolektora ssącego silnika. Przelotem gazów wydechowych do kolektora ssącego steruje zawór EGR, podający podciśnienie do zaworu mechanicznego, kierowany przez sterownik układu wtryskowego ECM.

Włącznik podciśnienia:
Służy do podania podciśnienia do określonego urządzenia lub połączenia z ciśnieniem atmosferycznym. Przykład zastosowania: dołączenie i odłączenie napędu osi przedniej z systemem napędu 4WD itp...

Zawór pochłaniacza oparów paliwa (PCSV):
Zawór ten jest sterowany przez sterownik układu wtryskowego ECM. Umieszczony jest na przewodzie łączącym kolektor ssący silnika z pochłaniaczem oparów benzyny. W określonych warunkach pracy silnika zawór otwiera się umożliwiając wysysanie oparów benzyny zgromadzonych w pochłaniaczu do kolektora ssącego silnika.
Sprawdzanie zaworu PCSV: Sprawdzić przewodność uzwojenia cewki zaworu i działanie(otwieranie/zamykanie).

Wtryskiwacz:
Wtryskiwacz jest zaworem elektromagnetycznym, który umożliwia okresowe wtryskiwanie paliwa do kolektora ssącego silnika. Sterowany jest przez sterownik układu wtryskowego ECM (połączenie z masą).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin