Bruno
Administrator
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 15:48, 04 Lut 2007 Temat postu: Badania przy wyszukiwaniu oraz usuwaniu usterek |
|
|
Badanie napięciowe:
W tej próbie mierzy się napięcie w obwodzie. Gdy sprawdza się napięcie w złączu, nie trzeba rozdzielać dwóch połówek złącza. Zamiast tego należy sondą mierzyć złącze od tyłu. Zawsze sprawdzać obydwie strony złącza, ponieważ zabrudzenie lub korozja między jego powierzchniami stykowymi może tworzyć izolację elektryczną.
1. Połączyć jeden przewód próbnika lub woltomierz do masy. Jeśli wykorzystuje się woltomierz, to upewnić się, czy ujemny przewód woltomierza został podłączony do zacisku masy.
2. Połączyć drugi przewód próbnika lub woltomierza do wybranego punktu pomiarowego (złącze lub zacisk).
3. Jeśli próbnik jaży się, to punkt pomiarowy jest pod napięciem.
Jeśli wykorzystuje się woltomierz, to należy zapisać odczytaną wartość napięcia. Spadek napięcia ponad 1V w stosunku do danych technicznych wskazuje na wystąpienie usterki.
Sprawdzanie przewodzenia:
1. Odłączyć przewód z ujemnego zacisku akumulatora.
2. Połączyć jeden przewód próbnika o własnym zasilaniu lub omomierza do jednego końca części obwodu, jaki ma być testowany. Jeśli wykorzystuje się omomierz, to zewrzeć razem przewody pomiarowe i nastawoć omomierz na odczyt równy 0 Ohma.
3. Połączyć drugi przewód do drugiego końca badanej części obwodu.
4. Jeśli próbnik o własnym zasilaniu jarzy się, oznacza to, że zachowana jest ciągłość elektryczna. Jeśli stosuje się omomierz, to rezystancja o małej wartości lub równa zero oznacza dobrą ciągłość elektryczną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|