Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niesprawności obwodów elektrycznych.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 16:20, 03 Lut 2007    Temat postu: Niesprawności obwodów elektrycznych.

Najczęściej spotykane niesprawności obwodów elektrycznych.
Przerwany obwód:
Jest to przerwa w ścieżce przepływu prądu. W przypadku obwodu szeregowego powoduje ona przerwanie działania całego obwodu.
W przypadku obwodów równoległych przerwanie ścieżki przepływu prądu jednego z nich nie powoduje przerwania działania calego obwodu.
Dla zlokalozowania przerwy możemy zastosować woltomierz lub omomierz.

Zwarcie:
Zwarcie jest sytuacją, w której uszkodzenie izolacji przewodu, powoduje, że styka się on z przewodem innego obwodu w którym płynie prąd. Powoduje to niewłaściwe działanie jednego lub obydwu tych obwodów.
Dla znalezienia miejsca zwarcia należy określić symptomy uszkodzenia i wyizolować obwód, którego ono dotyczy. Sprawdzić bezpieczniki oraz napięcie i oporności strategicznych punktów obwodu. Przed przystąpieniem do sprawdzania obwodu określić na podstawie schematów elektrycznych ścieżke przepływu prądu w danym obwodzie.

Zwarcie do masy:
Zwarcie do masy jest sytuacją w której przewód obwodu styka się z masą wskutek uszkodzenia jego izolacji.
Sytuacja taka może wystąpić w dwóch wariantach.
- Uszkodzenie izolacji nastąpiło w przewodzie masowym elementu.
- Uszkodzenie izolacji nastąpiło w przewodzie zasilającym elementu.
Przykładowo: Jeżeli przewód sygnału sterowania wtryskiwacza w silniku benzynowym bedzie miał zwarcie do masy, wtryskiwacz będzie cały czas otwarty przy włączonym zapłonie lub pracującym silniku.

Uszkodzona izolacja w przewodzie zasilającym:
Jeżeli obwód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem w przypadku zwarcia wydziela się duża ilość ciepła, a nawet może dojść do pożaru.
W celu lokalizacji miejsca zwarcia można posłużyć się próbnikiem z lampką kontrolną lub woltomierzem.

Wysoka oporność:
Przyczyna wysokiej oporności w obwodzie może być również: lużne złącze, korozja złącza lub jego zabrudzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin