autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna
->
Podstawy autoelektroniki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
TUTAJ SĄ PLIKI DO ŚCIĄGNIĘCIA
Podstawy autoelektroniki
Diagnostyka
L.P.G.
Strefa Diesla.
Sprzęt
Software
Autoproblem
Autozabezpieczenia
Ciężarówki
Sprzedam-Kupię
Linki
Praca
Skradziono
Zlecę naprawę albo naprawiam
Serwis ogumienia
Szkolenia
Oscyloskop
Chip Tuning
Radio code
Adresy warsztatów
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bruno
Wysłany: Sob 21:46, 03 Lut 2007
Temat postu: Aktuatory
Aktuatory czyli urządzenia wykonawcze są to urządzenia sterowane sygnałem elektrycznym wysyłanym przez sterownik.
- Przekażnik
- Kontaktron (przekażnik hermetyczny)
- Silnik elektryczny
- Elektryczna przepustnica
- Regulator biegu jałowego
- Zawór recyrkulacji spalin
- Włącznik podciśnienia
- Zawór pochłaniacza oparów paliwa
- Wtryskiwacz
Przekażnik:
Przekażnik jest rodzajem włącznika/wyłącznika sterowanego przez prąd elektryczny. Zastosowanie ma jako np.: włącznika świateł. Sprawdzanie przekażnika przy pomocy omomierza (przy odłączonym napięciu sterującym):
- Między złączem 85 i 86: przewodność
- Między złączem 30 i 87: brak przewodności
Silnik elektryczny:
Należy do najczęściej spotykanych urządzeń wykonawczych w pojazdach: rozrusznik, wentylator chłodnicy, wentylator dmuchawy, pompa paliwa itp...
Regulator biegu jałowego:
Najczęściej umieszczony jest w obudowie przepustnicy. Głównym elementem rególatora jest silnik krokowy.
Zawór recyrkulacji spalin (zawór EGR):
W celu obniżenia zawartości tlenków azotu (NOx) w spalinach, w określonych warunkach pracy silnika doprowadza się część gazów wydechowych do kolektora ssącego silnika. Przelotem gazów wydechowych do kolektora ssącego steruje zawór EGR, podający podciśnienie do zaworu mechanicznego, kierowany przez sterownik układu wtryskowego ECM.
Włącznik podciśnienia:
Służy do podania podciśnienia do określonego urządzenia lub połączenia z ciśnieniem atmosferycznym. Przykład zastosowania: dołączenie i odłączenie napędu osi przedniej z systemem napędu 4WD itp...
Zawór pochłaniacza oparów paliwa (PCSV):
Zawór ten jest sterowany przez sterownik układu wtryskowego ECM. Umieszczony jest na przewodzie łączącym kolektor ssący silnika z pochłaniaczem oparów benzyny. W określonych warunkach pracy silnika zawór otwiera się umożliwiając wysysanie oparów benzyny zgromadzonych w pochłaniaczu do kolektora ssącego silnika.
Sprawdzanie zaworu PCSV: Sprawdzić przewodność uzwojenia cewki zaworu i działanie(otwieranie/zamykanie).
Wtryskiwacz:
Wtryskiwacz jest zaworem elektromagnetycznym, który umożliwia okresowe wtryskiwanie paliwa do kolektora ssącego silnika. Sterowany jest przez sterownik układu wtryskowego ECM (połączenie z masą).
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin