autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna
->
Podstawy autoelektroniki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
TUTAJ SĄ PLIKI DO ŚCIĄGNIĘCIA
Podstawy autoelektroniki
Diagnostyka
L.P.G.
Strefa Diesla.
Sprzęt
Software
Autoproblem
Autozabezpieczenia
Ciężarówki
Sprzedam-Kupię
Linki
Praca
Skradziono
Zlecę naprawę albo naprawiam
Serwis ogumienia
Szkolenia
Oscyloskop
Chip Tuning
Radio code
Adresy warsztatów
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bruno
Wysłany: Sob 23:15, 03 Lut 2007
Temat postu: Controller Area Network (CAN) Magistrala Danych
W lutym 1986 roku, firma Robert Bosch GmbH przedstawiła system szeregowej transmisji danych podczas kongresu Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych (Society of Automotive Engineers - SAE).
Ten moment uważa się za chwilę narodzin najbardziej efektywnej sieci przewodowej transmisji danych pomiędzy elektronicznymi urządzeniami sterującymi. System ten jest coraz powszechniej stosowany nie tylko w pojazdach samochodowych, ale również w pociągach, statkach,samolotach i stacjonarnych zespołach sterujących. O rosnącej popularności tych urządzeń niech świadczy fakt, że w roku 1999 znalazło zastosowanie około 60 milionów systemów CAN, a rok póżniej już ponad 100 milionów. Główną zaletą tego układu jest zredukowanie liczby przewodów i złączy.
Zasada działania CAN:
Controller Area Network (CAN) stosuje się w samochodzie do szeregowej transmisji danych między urządzeniami sterującymi połączonych tą magistralą. Jako magistrala CAN najczęściej stosuje się dwa skręcone ze sobą przewody. Taka konstrukcja magistrali jest niewrażliwa na zakłócenia pochodzenia pojemnościowego lub indukcyjnego.
Każdy sterownik podłączony do sieci może wysyłać do niej informacje w postaci odpowiednio zakodowanych impulsów elektrycznych, informacje, które są przydatne dla innych urządzeń włączonych do sieci. Jednocześnie ten sam sterownik może z niej odczytywać sygnały wysyłane przez pozostałych użytkowników sieci, które z kolei przydatne są dla jego działania. Taka wiadomość w postaci impulsów elektrycznych nazywana jest ramką.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin