autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna
->
Podstawy autoelektroniki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
TUTAJ SĄ PLIKI DO ŚCIĄGNIĘCIA
Podstawy autoelektroniki
Diagnostyka
L.P.G.
Strefa Diesla.
Sprzęt
Software
Autoproblem
Autozabezpieczenia
Ciężarówki
Sprzedam-Kupię
Linki
Praca
Skradziono
Zlecę naprawę albo naprawiam
Serwis ogumienia
Szkolenia
Oscyloskop
Chip Tuning
Radio code
Adresy warsztatów
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bruno
Wysłany: Nie 15:48, 04 Lut 2007
Temat postu: Badania przy wyszukiwaniu oraz usuwaniu usterek
Badanie napięciowe:
W tej próbie mierzy się napięcie w obwodzie. Gdy sprawdza się napięcie w złączu, nie trzeba rozdzielać dwóch połówek złącza. Zamiast tego należy sondą mierzyć złącze od tyłu. Zawsze sprawdzać obydwie strony złącza, ponieważ zabrudzenie lub korozja między jego powierzchniami stykowymi może tworzyć izolację elektryczną.
1. Połączyć jeden przewód próbnika lub woltomierz do masy. Jeśli wykorzystuje się woltomierz, to upewnić się, czy ujemny przewód woltomierza został podłączony do zacisku masy.
2. Połączyć drugi przewód próbnika lub woltomierza do wybranego punktu pomiarowego (złącze lub zacisk).
3. Jeśli próbnik jaży się, to punkt pomiarowy jest pod napięciem.
Jeśli wykorzystuje się woltomierz, to należy zapisać odczytaną wartość napięcia. Spadek napięcia ponad 1V w stosunku do danych technicznych wskazuje na wystąpienie usterki.
Sprawdzanie przewodzenia:
1. Odłączyć przewód z ujemnego zacisku akumulatora.
2. Połączyć jeden przewód próbnika o własnym zasilaniu lub omomierza do jednego końca części obwodu, jaki ma być testowany. Jeśli wykorzystuje się omomierz, to zewrzeć razem przewody pomiarowe i nastawoć omomierz na odczyt równy 0 Ohma.
3. Połączyć drugi przewód do drugiego końca badanej części obwodu.
4. Jeśli próbnik o własnym zasilaniu jarzy się, oznacza to, że zachowana jest ciągłość elektryczna. Jeśli stosuje się omomierz, to rezystancja o małej wartości lub równa zero oznacza dobrą ciągłość elektryczną.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin