autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna
->
Podstawy autoelektroniki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
TUTAJ SĄ PLIKI DO ŚCIĄGNIĘCIA
Podstawy autoelektroniki
Diagnostyka
L.P.G.
Strefa Diesla.
Sprzęt
Software
Autoproblem
Autozabezpieczenia
Ciężarówki
Sprzedam-Kupię
Linki
Praca
Skradziono
Zlecę naprawę albo naprawiam
Serwis ogumienia
Szkolenia
Oscyloskop
Chip Tuning
Radio code
Adresy warsztatów
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bruno
Wysłany: Sob 15:23, 03 Lut 2007
Temat postu: Podzielnik napięcia.
Często stosowanym elementem obwodów elektrycznych jest podzielnik napięcia. Ma on na celu stworzenie żródła zasilania o napięciu niższym niż napięcie pierwotne żródła zasilania obwodu.
Przykład: Prąd płynący przez obwód wynosi 6A. Spadek napięcia na każdym z oporników 6V. Na wyjściu (OUT) mamy napięcie6V. Żródło napięcia wynosi 12V, a zatem współczynnik podziału wynosi 2.
Aby osiągnąć współczynnik podziału 12 (napięcie na wyjściu OUT 1V) należało by użyc 12 oporników o tej samej oporności i połączyć w sposób szeregowy. Zamiast 12 oporników można zastosować 2 o odpowiednich opornościach. Nie są ważne wielkości oporności, a jedynie ich proporcje.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin