autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna
->
Podstawy autoelektroniki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
TUTAJ SĄ PLIKI DO ŚCIĄGNIĘCIA
Podstawy autoelektroniki
Diagnostyka
L.P.G.
Strefa Diesla.
Sprzęt
Software
Autoproblem
Autozabezpieczenia
Ciężarówki
Sprzedam-Kupię
Linki
Praca
Skradziono
Zlecę naprawę albo naprawiam
Serwis ogumienia
Szkolenia
Oscyloskop
Chip Tuning
Radio code
Adresy warsztatów
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bruno
Wysłany: Sob 16:20, 03 Lut 2007
Temat postu: Niesprawności obwodów elektrycznych.
Najczęściej spotykane niesprawności obwodów elektrycznych.
Przerwany obwód:
Jest to przerwa w ścieżce przepływu prądu. W przypadku obwodu szeregowego powoduje ona przerwanie działania całego obwodu.
W przypadku obwodów równoległych przerwanie ścieżki przepływu prądu jednego z nich nie powoduje przerwania działania calego obwodu.
Dla zlokalozowania przerwy możemy zastosować woltomierz lub omomierz.
Zwarcie:
Zwarcie jest sytuacją, w której uszkodzenie izolacji przewodu, powoduje, że styka się on z przewodem innego obwodu w którym płynie prąd. Powoduje to niewłaściwe działanie jednego lub obydwu tych obwodów.
Dla znalezienia miejsca zwarcia należy określić symptomy uszkodzenia i wyizolować obwód, którego ono dotyczy. Sprawdzić bezpieczniki oraz napięcie i oporności strategicznych punktów obwodu. Przed przystąpieniem do sprawdzania obwodu określić na podstawie schematów elektrycznych ścieżke przepływu prądu w danym obwodzie.
Zwarcie do masy:
Zwarcie do masy jest sytuacją w której przewód obwodu styka się z masą wskutek uszkodzenia jego izolacji.
Sytuacja taka może wystąpić w dwóch wariantach.
- Uszkodzenie izolacji nastąpiło w przewodzie masowym elementu.
- Uszkodzenie izolacji nastąpiło w przewodzie zasilającym elementu.
Przykładowo: Jeżeli przewód sygnału sterowania wtryskiwacza w silniku benzynowym bedzie miał zwarcie do masy, wtryskiwacz będzie cały czas otwarty przy włączonym zapłonie lub pracującym silniku.
Uszkodzona izolacja w przewodzie zasilającym:
Jeżeli obwód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem w przypadku zwarcia wydziela się duża ilość ciepła, a nawet może dojść do pożaru.
W celu lokalizacji miejsca zwarcia można posłużyć się próbnikiem z lampką kontrolną lub woltomierzem.
Wysoka oporność:
Przyczyna wysokiej oporności w obwodzie może być również: lużne złącze, korozja złącza lub jego zabrudzenie.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin